Як не потрапити в аварію з мотоциклом

10 Сен 2019

Як не потрапити в аварію з мотоциклом

Навесні на дорогах з’являються нові учасники руху. Вони пересуваються на двох колесах і більш уразливі, ніж захищені металом водії автомобілів. Звичайні водії і в сезон часто не помічають їх, а після декількох місяців холодів начисто забувають про можливу присутність на дорозі двоколісних. З нагоди початку мотосезону ми підготували схеми типових аварій за участю мотоциклістів. Ознайомитися з цією інформацією корисно всім водіям.

Зустрічний автомобіль повертає ліворуч перед мотоциклом

Для мотоциклістів

Найбільш поширена аварія з мотоциклом. Водій автомобіля не бачить вас, або розрахував вашу швидкість неправильно. В результаті він з’являється перед вами на перехресті. Фактори, що викликали цю ситуацію: неуважність, мертві зони і навіть психологія — водій авто шукає в якості перешкод і перешкод на перехресті саме машини, але ніяк не мотоцикли!

Як цього уникнути: ви просто повинні передбачити такий поворот подій. Шукайте ознаки, які можуть вказувати на те, що хтось може виявитися перед вами: автомобіль зупинився і знаходиться на перехресті в очікуванні, щоб повернути; в тягучці між машинами з’явився розрив, а поруч є в’їзд \ виїзд у двір або стоянку. У будь-якій ситуації, сповільніться, приготуйтеся гальмувати або ухилятися. Дивіться на колеса, а не автомобіль, саме вони дадуть вам перший ключ до дій.

Весь цей час важливо бути в курсі всього того, що відбувається позаду вас і по сторонам. Якщо буде потрібно різко ухилитися від перешкоди, то місце для маневру має бути вільним, а стан дорожнього покриття там, куди ви збираєтеся зманеврувати має дозволити вам це зробити. Ви ж знаєте, як використовувати повну потужність ваших гальм, чи не так?

Ні в якому разі ви не повинні класти мотоцикл на бік. Найкращий шанс на виживання полягає в тому, щоб погасити якомога більше швидкості до моменту зіткнення. А це робити краще на мотоциклі, який знаходиться у вертикальному положенні. Навіть якщо дистанції залишається на скидання 20-30 км / год, то це може зіграти істотну роль — піти додому в синцях, або не піти взагалі!

Для автомобілістів

Ситуація, коли автомобіль повертає ліворуч, підставляючись під мотоцикл або скутер, який їде прямо — це найпоширеніша аварійна ситуація за участю двоколісної техніки. Ця ситуація щорічно забирає безліч життів.

Тому завжди, коли ви повертаєте наліво або розвертається зробіть все можливе, щоб переконатися у відсутності мотоцикла або скутера у зустрічному напрямку. Наприклад, якщо на протилежній стороні проїжджої частини зупинився автомобіль і його водій моргнув вам фарами, показуючи, що пропускає, не поспішайте відразу повертати. Постарайтеся переконатися, що праворуч від цієї машини (зліва, якщо дивитися з вашого боку) не їде двоколісний.

Пам’ятайте, що двоколісним транспортним засобам потрібно зовсім небагато місця для проїзду. Мотоцикл або скутер може запросто проїхати між рядами машин або просто об’їхати того, хто зупинився перед вами у вільній правій смузі. Водій мотоцикла не може бачити крізь машини, він не побачить, що вам моргнули фарами, і, швидше за все, продовжить рух прямо, розраховуючи, що його пропустять відповідно до ПДР.

Придивіться і прислухайтеся — якщо мотоцикл є, то ви його, швидше за все, побачите або хоча б почуєте. У більшості випадків автомобілісти створюють аварійну ситуацію не тому, що не бачать мотоцикл, а тому що навіть не дивляться туди, звідки він їде.

Максимальну обережність потрібно проявити, якщо ви робите поворот ліворуч або розворот в останні секунди перед включенням червоного сигналу світлофора, і тим більше, якщо червоний вже включився: більшість аварій відбувається саме в цей момент.

Варто відзначити, що при зіткненні машини з мотоциклом, коли машина повертає ліворуч або розвертається, а мотоцикл їде прямо, винуватцем ДТП завжди буде водій автомобіля, навіть якщо обидва транспортні засоби будуть їхати на заборонний сигнал світлофора. Адже мотоцикл їде по прямій, в той час як водій автомобіля здійснює маневр, не переконавшись у безпеці для інших учасників руху. Мотоцикліст може бути оштрафований за їзду на червоне світло, але винуватцем ДТП буде власник автомобіля, і вся відповідальність за наслідки ДТП ляже на його плечі.

Входження в поворот

Для мотоциклістів

Слідкуйте за покриттям дороги. Катаючись з вітерцем можна неочікувано виявити за поворотам гравій, пісок або листя. Як тільки переднє колесо в’їжджає на таку перешкоду — мотоцикл падає.

Часто причиною аварії в повороті стає не лише покриття, але і непомірна швидкість мотоцикла, коли водій вважає, що встигне «проскочити».

Як цього уникнути: в першу чергу — не бійтеся! По-друге – не спішіть. Заїжджайте в поворот повільно, це дасть вам час на реакцію і здатність до дій. Підтримуйте широку траєкторію на вході в поворот, як тільки ви пройдете його апекс — можна сміливо відкривати газ.

Для автомобілістів

Користуйтеся поворотниками, навіть якщо вам здається, що ваш маневр і так всім очевидний. Включайте поворотники, якщо бачите на дорозі мотоцикл або скутер і тим більше включайте їх, якщо вам здається, що їх немає. Також важливо вмикати їх хоча б трохи заздалегідь, а не за частки секунди до маневру.

Пам’ятайте, що на дорозі є не тільки машини і автобуси. Здійснюючи будь-який маневр, оцінюйте його безпеку з урахуванням можливої ​​наявності на дорозі двоколісних транспортних засобів. Це означає, що вам, як мінімум, потрібно уважно вивчити дорожню обстановку і пошукати поглядом мотоцикл, з яким у вас може перетнутися траєкторія. Але ще краще, якщо ви будете знати основні місця проїзду мотоциклів при утрудненому русі, а також типові аварійні ситуації за участю мотоциклів, які будете заздалегідь розпізнавати й уникати.

Автомобіль змінює смугу і перебудовується прямо в мотоцикл

Для мотоциклістів

Ви тягнетеся в пробці, в той час як машина в сусідній смузі раптово намагається зайняти ваш простір. Пам’ятайте, ваш мотоцикл може легко опинитися в мертвій зоні, до того ж працює все той же психологічний момент — автомобіліст шукає перешкоду у вигляді машини, але не мотоцикла.

Як цього уникнути: знати, де можуть розташовуватися мертві зони, і знаходиться в них якомога менше часу. Якщо ви бачите водія сусіднього авто в його ж дзеркало – значить він бачить вас.

Остерігайтеся ситуацій, коли перестроювання зі смуги в смугу стануть більш імовірними. Трафік сповільнюється, люди починають перебудовуватися в більш швидкі смуги.

Шукайте ознаки зміни смуги руху автомобіля: сигнали повороту, повороту коліс, автомобіль «нишпорить» у своїй смузі, поки водій перевіряє свої дзеркала і, звичайно, голова водія рухається.

Для автомобілістів

Мало хто з водіїв замислюється про те, що збити мотоцикліста в пробці можна вже в сусідній смузі. З точки зору автомобілістів все це — горезвісне «міжряддя». Однак якщо байкер буде їхати по іншу сторону лінії розмітки, то в аварії він не буде винний: факт перестроювання — у автомобіліста.

Якщо ви побачили просвіт в щільному потоці не варто стрімголов туди перебудовуватися. Пам’ятайте, що мотоцикли, як правило, пересуваються в лівій смузі, а також у вільному просторі між рядами. Перш ніж перебудовуватися в ліву смугу, подивіться чи не їде по ній мотоцикл. Також перевірте, чи не їде він між рядами або безпосередньо у вас під боком.

Те ж саме стосується перестроювання вправо з лівої смуги — не поспішайте відразу ж займати побачений на другій смузі інтервал: поруч з вами, між першим і другим рядом може їхати мотоцикл, в тому числі у вашій мертвій зоні. Постарайтеся переконатися в його відсутності.

В обох випадках обов’язково вмикайте поворотники і почекайте хоча б пару секунд — якщо ви самі не помітили мотоцикл, то таким чином дасте його водієві шанс уникнути зіткнення.

Машина в’їжджає в мотоцикл ззаду

Для мотоциклістів

Ви наближаєтеся до перехрестя, до знаку «СТОП», або до автомобільної тягучки … і тут же отримуєте удар ззаду. Гірше, коли попереду теж виявляється машина, тоді мотоцикліст може бути затиснутий, а це ще більш травматично.

Як цього уникнути: як тільки машини почали накопичуватися, не стійте за ними, краще порівнятися, або виїхати в міжряддя — так ви позбавите себе від можливих важких наслідків «бутерброда».

Корисно так само буде моргнути стоп-сигналом, щоб привернути увагу водіїв ззаду. Тримайте два пальця на гальмі, в будь-яку хвилину готуючись відкрити газ. Постійно контролюйте ситуацію в дзеркала заднього виду.

Звертайте особливу увагу на місця, де можуть виникнути такі ситуації: біля нічних клубів, на пішохідних переходах і поза ними — раптом хтось попереду вас вирішив пропустити пішохода?

Для автомобілістів

В більшості випадків аварійні ситуації відбуваються не стільки через нехтування правилами дорожнього руху, скільки через відсутність у водіїв необхідних базових знань і досвіду осмисленої їзди спільно з мотоциклістами. Водії просто не звикли до двоколісного транспорту на дорозі.

Будьте уважні і запам’ятайте місця, де найчастіше пересуваються мотоцикли у транспортному потоці, адже вони можуть знаходитися не лише позаду/ збоку, але і прямо перед вами.

Відчинені двері машини

Для мотоцикліста

У проміжку між припаркованими авто і з сусіднім поруч є ймовірність того, що хтось захоче вийти. Тоді ваш байк пришвартується прямо в відкриті перед вами двері. А це дуже боляче, і дорого.

Як цього уникнути: ніколи не їздити між активними смугами руху і поруч з припаркованими автомобілями. Не тільки тому, що двері можуть раптово відкритися, пішоходи так само можуть раптово з’явитися з-за автомобіля.

Для автомобіліста

Не відкривайте двері, не подивившись в дзеркала. Не треба відкривати двері посеред дороги: від вас цього ніхто не чекає. Вашим пасажирам теж не варто цього робити. Від того, що ви вийдете з машини і подивитеся вперед, затор швидше не поїде, а проблему ви можете створити дуже серйозну. Причому постраждати може не тільки мотоцикліст, але і ви самі.

Якщо ви припаркувалися біля тротурів або узбіччя і збираєтеся вийти з машини, не забувайте подивитися в ліве і центральне дзеркала, навіть якщо до потоку машин на дорозі лишається значна відстань, і ви впевнені, що зможете нормально вийти з машини. Адже правіше цього потоку може їхати мотоцикл або скутер, і ось їм проїхати вже не вдасться.

Особливо уважним варто бути, якщо ви припаркувалися зразу після правого повороту: в цьому випадку ваш огляд буде сильно обмежений, і ви можете не побачити мотоцикл, який тільки входить в поворот. А взагалі, краще так не паркуватися, а від’їхати від повороту хоча б на 5 метрів або подалі.

Найпоширеніша причина аварії з мотоциклом

Алкоголь є найвпливовішим чинником у безпеці на дорозі. У 50% випадків саме він є причиною аварії. Це стосується водіїв обох категорій транспорту.

Як цього уникнути: не вживати алкоголь за кермом!

Як правило, причини аварій, описаних вище — поспішність при маневрах, неуважність і нехтування елементарною дією: подивитися в дзеркало заднього виду. Також мотоциклісти часто грішать перевищенням швидкості, що, втім, на практиці визнають причиною ДТП у виняткових випадках. А найпершим способом зменшити ймовірність інциденту експерти відзначають користування покажчиками повороту. Вони не дають переваги в русі, але явно говорять про ваші наміри. І ризик потрапити в аварійну ситуацію під час маневру помітно нижче.

Відразу обмовимося, що мотоциклісту реально знизити шанси потрапити в аварію допоможе курс у спеціалізованій мотошколі. Новачки повинні пройти базовий або просунутий курс. Також варто приділити важливу увагу екіпіровці: правильно підібрана вона не тільки зможе зробити їзду більш комфортною, але і допоможе стати більш помітним для інших учасників дорожнього руху.

Варто всім стати уважніше, і кількість ДТП знизиться. Бажаємо безпечних доріг!