Як вибрати свій перший мотоцикл

10 Сен 2019

Як вибрати свій перший мотоцикл

Коли ви збираєтеся купити свій перший мотоцикл і доброю, і одночасно поганою новиною є те, що всі ваші знайомі, які вже мають байк (або навіть не мають), будуть раді надати вам «пораду». Проте, щоб відрізнити хороші поради від поганих, варто спочатку самому розібратися у темі. Ця стаття призначена для мото-початківців. В ній ми поговоримо про мото-класи, їх призначенні і який мотоцикл вибрати першим.

Для початку варто визначитися для чого ви купуєте мотоцикл 

Куди ви плануєте на ньому їздити найчастіше?  Скажімо, щодня пересуватися великим містом буде зручніше на малокубатурному мотоциклі. Для їзди в основному по асфальтованих міжміських трасах варто звернути увагу на облицьовані пластиком версії мотоциклів, а для заміських доріг краще вибрати мотоцикл з подовженою підвіскою — він буде краще справлятися з нерівностями на грунтовій дорозі.

Вибирати мотоцикл потрібно серцем, але в своєму виборі рекомендується також виходити з логіки

  • Один з ключових моментів на перших етапах — висота по сидінню. Важливо, щоб при зупинці мотоцикла водій міг стояти спираючись на обидві ноги, а не тягнутися навшпиньки до дорожнього покриття.
  • Перший мотоцикл не повинен бути надто потужним. Зі «злою» і різкою моделлю невпевнений байкер просто не впорається. Рекомендуємо зупиниться на моделях з об’ємом 125 — 300 кубів. Бігають такі байки досить швидко, а витрата бензину цілком укладається в межі розумного.
  • Враховуйте фізичні дані власника.  Не варто, будучи двометровим атлетом, розглядати для покупки занадто малогабаритну техніку та навпаки — важливо не переоцінити свої можливості, вибираючи надто високий або важкий апарат. Чим легший мотоцикл, тим простіше ним керувати на невеликих, а значить — підходящих для навчання швидкостях.
  • Мотоцикл для початківця обов’язково повинен бути яскравим! Навіть — кричущим. І не для того, щоб покрасуватися, просто ви повинні бути помітними на дорозі.
  • Ваш байк повинен бути трохи флегматиком і не поспішати відразу реагувати на ледь помітний дотик до ручки.

Надалі більшість таких нюансів будуть нівельовані досвідом, але мова в даному випадку саме про покупку першого мотоцикла на 1-2 сезони.

Класи мотоциклів

Мотоцикли можна умовно поділити на кілька класів, залежно від їх конструкції, зовнішнього вигляду і цільового призначення.  Ось основні з них:

Дорожні

 

Найпростіше починати з класичних дорожніх мотоциклів.  На більшості «дорожників» вам забезпечена правильна посадка і легке звикання до мотоциклетних інструментів управління. Найчастіше дорожні мотоцикли мають пластиковий обтічник і видом нагадують  спортивні мотоцикли.

Дорожні мотоцикли зручні при їзді по місту і трасі, їх навіть іноді називають «універсальними». Сучасні моделі зазвичай обладнані антиблокувальною системою (ABS), а іноді і системою курсової стійкості (TCS).  Ці «електронні помічники» покликані полегшити управління байком і не допустити таких небезпечних ситуацій, як блокування колеса при екстреному гальмуванні, або, навпаки — прослизання задньої покришки при розгоні («дрифт»).  Втім, такі системи найчастіше встановлюються і на мотоциклах інших класів.

 Круїзери

 

Мотоцикли класу Cruiser, часто помилково називають «чопер», але на відміну від класичного chopper-а з подовженою виделкою і жорсткою задньою підвіскою «хардтейл», круїзери цілком придатні для щоденного використання.  Круїзери побудовані для комфорту, а не швидкості. Ці «лімузини» призначені для неспішного пересування дорогами хорошої якості і приміськими магістралями.  Втім, є і «вовки в овечій шкурі»: безкомпромісні power- cruiser, які по розгону і управлінню нагадують спортбайки (правда і коштують вони під стать своїм характеристикам — вкрай дорого).

Круїзер, через занадто вільну посадку і низьку маневреність — не найкращий вибір в якості першого мотоцикла, крім того деякі з них досить важкі і широкі для пересування по вузькому міському міжряддю.  Але іноді ці байки настільки відповідають стилю і харизмі власника, що крім покупки круїзера інших варіантів не залишається.

Скутери

Скутер є відмінним транспортом для міської їзди завдяки невеликим габаритам, наявності багажника під сідлом і мінімальній витраті палива.  На скутері немає необхідності працювати коробкою передач, так як на більшості моделей встановлено варіатор. Обсяг двигунів сучасних «мопедів» — від 50 см3 до … 800 см3 у нових моделей.  Крім того, серед свіжих байків вельми поширена АБС.

 Позашляховики

«Вседорожний» мотоцикл подарує те відчуття свободи, про яке розповідають бувалі мотоциклісти. Більше не потрібно думати про якість дорожнього покриття або його наявність взагалі — підвіска цього байка без проблем впорається з усіма нерівностями на вашому шляху.

За прохідність доведеться розплачуватися меншою крейсерською швидкістю на трасі, скромним бензобаком і високою парусністю.  Ми говоримо тільки про моделі подвійного призначення, а безкомпромісні «ендуро» і «злі» кросові мотоцикли на перший сезон не підійдуть зовсім, крім тих випадків, коли новачок націлений використовувати байк виключно на закритих майданчиках і готовий возити мотоцикл до місця призначення автопричепом.

 Спортивні

Спортивні мотоцикли — правильний вибір для їзди по треку.  Але їзда на «спортбайку» по місту може стати для новачка смертельно небезпечним заняттям: згідно сумній статистиці мото-ДТП велика частина аварій доводиться на власників «спортів», які не впоралися з керуванням «вибухового» мотоцикла.  А кожне падіння на полегшеному «пластиковому» мотоциклі обходиться горе-мотогонщику в досить солідну суму. Адже мало який «спорт» можна обладнати такими необхідними новачкові дугами безпеки, тому що  їх монтаж часто вимагає порушення цілісності обтічника.

Бюджет покупки і догляду за мотоциклом

Розраховуючи бюджет на перший мотоцикл потрібно враховувати не тільки вартість самого агрегату — необхідно підрахувати витрати на мотошколу і отримання водійського посвідчення, а також на пальне, технічне обслуговування мотоцикла, його зберігання та страхування цивільної відповідальності.

Крім того, не можна нехтувати екіпом. Найперше, що повинно бути у байкера-початківця – якісний шолом з максимальним захистом. Як обрати шолом — читайте тут. Також бажано придбати мотокуртку і мотоштани.  Ще обов’язково потрібні хороші рукавиці — в них краще відчуваєш ручки. Взуття має бути міцним і без каблуків. При цьому, крім власного захисту, рекомендуємо також встановити дуги безпеки або так звані «слайдери» на свого залізного коня.

При виборі та купівлі першого мотоцикла варто звернути до експертів в цьому питанні, у «Арія Моторс» ми із задоволенням надамо вам консультацію, як вибрати мотоцикл, виходячи з ваших параметрів і побажань. Телефонуйте: +38 (032) 23 23 525